måndag 6 oktober 2008

Måndag.

Jag tycker verkligen inte om måndagar. Det är den jobbigaste dagen i hela veckan.

Så denna måndagen har jag vart hos sjukgymnasten. Inte kul! Eller hon, min sjukgymnast är riktigt trevlig och go. Men det hon säger tycker jag inte låter lika roligt. Hon vill/tycker att jag ska gå till läkaren och bli sjukskriven för mina foglossningar. För tack vara foglossningarna så sover jag riktigt dåligt och har ont konstant, bara mer ibland. Men jag vill inte, jag skulle bli så oerhört uttråkad om jag gick hemma hela tiden. Nä jag får försöka komma på något som hjälper.
Jag fick en remiss till vattenjympa ivarjefall, så det ska jag prova på när jag fått tiden. Bältet som jag köpte hjälper tyvärr inte särskilt mycke. Så det blir till att fortsätta att ta nån alvedon och värma vetekudden. Det som jag inte heller tycker om att hon sa är att jag inte får gå i trappor (onödigt mycke) eller gå långa promenader. Jag som verkligen har lärt mig att promenera nu får inte längre göra det. Hon sa att jag kan cykla istället men det går juh inte med min rygg. Undra om det finns reservdelar till mig, isåfall skulle jag gärna byta ut lite delar. Innan jag gick ifrån henne fick jag med mig en TENS-apparat som hon sa kanske kunde hjälpa.

Sen så åkte jag till A6, mot sjukgymnastens råd, och köpte plattor till TENS-apparaten och kollade på gästbok till festen på lördag. Jag köpte även nybakta frallor, det är bland det godaste som finns just nu men det ska vara smör och pricki-korv på.

Väl hemma igen fikade jag med frallorna och prövade apparaten. Det var en konstig känsla, mycket bättre än smärtan men ändå lite obehaglig.

Nu sitter jag på jobbet och väntar på att tiden ska gå fort så jag får sluta snart.

Veckans att göra till festen:
Köpa gästbok
Fixa bordsplacering
Köpa blommor
Köpa vin
Fixa svensk musik
Boka klipptid
Klippa mig

Kram emma

1 kommentar:

Anonym sa...

jadu emma, dålig uppdatering här va? ;)