måndag 21 januari 2008

En egen blogg?

Nu har jag tänkt att jag ska börja skriva om mig själv. Jag har redan en annan blogg där jag mest skriver om vad som händer Med mina djur, Zigge & Wilja.

Jag jobbar på Friskis&Svettis här i jönköping som receptionist på ca75%. Jag jobbar varannan vecka kväll/stängning, varannan vecka morgon/öppning och varannan helg. Tidigare har jag jobbat som väktare, försäljare, springvikarie på barnomsorgen, telefonförsäljare mm.

På den fritid som finns är jag med mina djur, umgås med vänner, tränar, festar och träffar familjen.

Jag bor just nu hemma hos mina föräldrar igen efter att ha bott som sambo i ca ett år, letar lägenhet. Singel, vilket jag inte trivs särskilt bra med men man kanske vänjer sig.


Jag har två absolut underbara kompisar som jag inte skulle klara mig utan; Jessica & Ronja.
Jessica, 21år idag, jobbar som aupair i Luxemburg. Henne har jag känt sedan lekis (snart 15år)
Ronja, 20, pluggar till lärare (tror jag), jobbar extra på ica maxi. Hon är min kusin, vi har växt upp tillsammans så jag ser henne som en syster.

Mina andra två favoriter är självklart Zigge och Wilja.
Zigge, 8månader, en lagotto romagnolo. Jobbig men underbar kill som jag inte skulle klara av vardagen utan. Med Zigge finns det alltid något att göra.
Wilja, 1½år, bondkatt. Underbar tjej som kommer när jag ropar på henne, hämtar boll om jag kastar. Hon ligger gärna och myser, innekatt som har börjat försöka ta sig ut men när hon väl kommer ut så vill hon bara in.

Nu måste jag fortsätta jobba... ;P

//emma*

1 kommentar:

Anonym sa...

"Pink! is my new obsession" rosa, varför rosa?...jag vet redan svaret men rosa?! rosa är fint iofs men rosa?!