måndag 28 januari 2008

2008-01-27 Söndag, Hundkalas

Japp idag var det hundkalas ute i Elgaryd utanför Tenhult. CC fyllde 10år. Det var mellan 20-30 hundar, mest lagottos. Det började med en lång tipspromenad med enbart frågor om CC. När vi kom tillbaka så var det hamburgare till hundarna och korv med bröd till människorna. Sedan efter mycket snacka och mys med olika hundar var det dax att träffa valparna (9st), helt underbara. Bara lukten av valpar gör att man minns tillbaka på den tiden. MYS!!! Efter att Nanne hade räknat in dom, så att vi inte smugglade med oss någon av dom hem, var det släpp med alla hundar som ville. Så det blev ännu en rejäl preomenad fast denna gången med lösa hundar. Ni skulle sett, de var överallt och ingenstanns.

Hem och laga mat, jag var så hungrig att jag var på riktigt dåligt humör. Så när maten väl var klar slängde jag i mig den och sen blev jag så trött att jag somnade i soffan i ca två timmar.

Mycket mer har inte hänt i dag.
Kram på er alla
//Emma*

Inga kommentarer: