fredag 25 januari 2008

2008-01-24 Torsdag, en bra dag

En ledigdag var precis vad jag behövde, nu mår jag mycket bättre och är på toppen humör. Det var ett tag sedan jag var på så här bra humör, jag vet inte riktigt var det beror på men kanske kan det vara att jag är lite sockerhög. Många av mina kompisar vet att jag är galen i socker i de flesta former men helst i godis eller i cola.

Dagen började som vanligt med att Zigge väcker mig vid 06:00 för då vill han upp och hälsa på pappa som äter frukost då. Sen somnade jag om och väcktes av att mobilen ringde, Ronja som meddelade att hon var på ingång om ca ½timme. Japp tänkte jag jag ska bara sträcka på mig sen så går jag upp. Men som vanligt när jag tänker så somnar jag om. Vaknade igen av att telefonen ringde, denna gången hemtelefonen så jag var tvungen att gå upp ur sängen. Så när ronja kom var jag i varjefall påklädd och halvt färdig.. skulle bara noppa klart ögonbrynen. Sen var det IKEA som gällde. En matta och en diskborste inhandlades av Ronja och jag köpte en 3kroners vattenskål till Zigge, det är bra att ha en extra när man ska bort.

Rilo nästa stopp, tittade på klösställningar till kissarna (ronja har en och jag har en), inget inhandlades. Ute på parkeringen hade tydligen två bilar krockat rättså rejält för det var bärgare och polis på plats. Djurmagasinet efter det, även där tittade vi på klösställningar men inget som passade. Sedan vidare till Tiwas Hund & Katt. Tittade i en katalog med ställningar som de kunde beställa hem, mycket trevlig personal och söta hundar på kontoret.

Man blir hyfsat hungrig av att åka runt och gå i affärer. Så en pizza från Bella hämtade vi och delade på. Riktigt gott men förlite sås tyvärr.

Dammsög övervåningen idag också. Åkte med mamma för att handla mat. Och som vanligt vart ute och gått med hundarna.

Jag fick ett sms när jag var och handlade från Ronja. Hon blir tvungen att stanna kvar i gbg tills på söndagen så hon kan inte hänga med ut. Riktigt trist! Men jag åkte och hämtade hennes singstar så får jag fixa lite förfest här hemma om jag inte går ner till Kim o Pekka. När jag hämtade spelet så passade jag på att leka/bråka lite med Skruttan (ronjas katt). Det är riktigt ös i den katten. Riktigt kul!

Åkte sedan vidare till Mille och hämtade min post (räkningar) och såg slutet på handbollen. Jag sa innan idag att de skulle förlora och så gjorde de det, hihi. Skulle sedan hämta mina skor hos Kim, men blev sittandes o pratade en stund. Så när jag varute och gick kvällsrundan med Zigge kom jag på att jag glömde ta med mig skorna. Jag vet inte hur många gånger jag har glömt dom nu, helt sjukt.

Men nu ligger jag i varjefall i sängen och ska strax sova.
Sov gott allihopa.

puss

Inga kommentarer: