lördag 23 april 2011

Lång fredag

Säkert många som stör sig på min särskrivning på rubriken och tror att det ska stå långfredag men det ska det inte stå, det ska stå lång fredag. just för att denna fredagen har kännts otroligt lång.

I går kväll hade jag stora problem med att somna men när jag väl somnade sov jag riktigt gott. jag vaknade vid 7 och funderade på att gå upp men slog bort den tanken och sov vidare till klockan 10 istället, sååå skönt med sovmorgon.

Började plocka in mina kläder i mina garderober. Samtidigt åt jag lite frukost, kände att jag behövde äta lite men ville inte slösa tid på att sitta stilla vid bordet när jag hade så mycket annat att göra. Det tog mig ca 2,5timmar att få upp alla mina kläder.

När jag höll på med det kom mamma och syster förbi och hjälpte mig. Mamma plockade massa i köket och fixade med mina fina skåp (kanske kommer bilder på dem sen) och syster fick plocka iordning två hyllor och sätta ihop en trådback. Emma och Jesper anslöt efter en stund. Emma började plocka upp låda efter låda. jag och Jesper åkte och hämtade ännu en hylla, Elinas säng och tvn. Fixade hatthylla, sladdar mm. Vi var väldigt effektiva. Sen kom det ännu mer folk (Micke, Nicke och Martin). Även de lyckades jag sätta i arbete. (Jag är nog en väldigt bra arbetsledare. :p) Micke fick uppdraget att fixa mitt nätverk, Nicke fick äran att damsuga hela lägenheten och Martin fick uppgiften att fixa tv-inställningarna och sladdarna till den tillsammans med Jesper.

Så nu är det bara någon enstaka låda kvar att packa upp, och sen har jag badrummet att göra iordning med. Men det tar jag sen. :P

Kvällen spenderades tillsammans med Jesper, Emma, Jessica och Martin på Biltema där vi tittade på bilar och hade det väääldigt kul. :D

En bra dag med ett lyckat slut!
Nu ska jag se om jag somnar lättare idag.

Inga kommentarer: