torsdag 7 april 2011

golv, tapet, var la jag nyckeln?

Efter att jag hittade det jag letade efter i mitt kartongberg fick jag mat hos mormor. Riktigt gott med hemgjorda köttbullar. De gjorde att jag fick lite energi och orkade samla ihop mig för att titta hur det går i lägenheten

På vägen dig hämtade jag upp min assistent för dagen, Sofie. Uppe i lägenheten möttes vi av fullt med folk. Det städades och det skruvades. Målandet var klart i både kök och hall, tapeterna var uppe i både vardagsrum och Elinas sovrum. Tyvärr hade de inte gjort något åt golven och jag hade inte fått någon info om hur de tänker göra med golven och mitt sovrum, så jag ringde mr. vaktmästare. Han tyckte att jag skulle åka ner och välja ut nya golvmattor och när jag ändå var där kunde jag titta ut tapeter till mitt rum med, ifall de bestämmer sig för att tapetsera om där med.

Tur att jag hade S* med mig annars hade det tagit väldigt lång tid att välja mellan alla hemska tapeter. Det blev de minst hemska tapeterna och den minst hemska mattan.

Efter det drog jag med S* till Severins för att kolla på lite möbler. Massa med soffor men ingen som kunde mäta sig med min drömsoffa. Vi provsatt en del soffor och en del fåtöljer. Helt plötsligt frågar jag S* "Har du bilnykeln?" Självklart har jag lagt den någonstans. Ni som läser och är ifrån jkpg vet att Severins är en rättså stor affär så det finns många ställen att leta på. Vi hade tur och hittade nyckeln snabbt och egentligen av en slump. Ibland ska man ha tur. :)

En, för mig nu med min onda rygg rejäl, promenad i det sköna men blåsiga vädret. Duktiga Elina gick största delen av den. Och sedan hjälpte hon morfar att tvätta bilen.






En bra dag som avslutades med pizza.

Inga kommentarer: