måndag 4 april 2011

Dagens Måndag

Idag har jag som alla andra måndagar jobbat förmiddagen och sedan haft resten av dagen ledigt. En lagom start på veckan.

Efter jobbet hämtade jag Elina som somnade när vi hade två minuters gångväg kvar hem till mamma, det är där jag bor nu undertiden jag väntar på min lägenhet. Och för en gångs skull så vaknade hon inte när jag lyfte in henne och tog av henne jackan. Jag åt lite unch och sedan somnade jag i sängen jämte henne. Det är så mysigt att sova med henne, ibland, höra hennes andetag.

Efter vilan gick vi iväg till lekplatsen. Riktigt skönt ute! Det känns verkligen att det är vår i luften, på många sätt. Det är varmare och det är pollen i luften, så jag nyser ofta och tyvärr kommer det att bli värre.



Vi fixade rejäl fika när vi kom hem sen, bullar, muffins och glass. :)
Och sen bestämde vi att vi skulle göra tacos till kvällen. Man skulle kunna säga att vi gjorde fredagsmys på en måndag. :D

Inga kommentarer: