onsdag 20 april 2011

Ett litet utbrott.

Hade en riktigt dålig morgon/förmiddag. Troligen berodde det på för lite/dålig sömn blandad med frustration.

Efter att jag hade lämnat Elina på dagis gick jag förbi lägenheten på väg mot jobbet. Tror ni att något var gjort? Nä inget var gjort så efter att ha gått runt en stund och varit allmänt irreterad så ringde jag till dem. Jag visste att hon jag brukar prata med inte var där eftersom det är onsdag men det struntade jag i. Jag fick prata med en jättetrevlig telefonist som tyvärr inte fick prata med en särskilt trevlig Emma. Jag förklarade för henne hur trött jag var på allt strul och att inget händer. Det slutade med att hon skickade ett mail till de som var ersättare för de som var ansvariga för min lägenhet där det stod "Ring den här tjejen, hon är riktgit trött på allt strul och jag tycker att det räcker nu! Ta tag i det idag" typ något sådant.

Efter att ha lämnat lägenheten, irreterad men näjd över att jag gjorde något, så tog jag mig till jobbet. Började gå för min mamma hade glömt att lämna tillbaka mitt busskort efter att hon hade lånat det så hon hade med sig det på jobbet. Fick efter en stund gående skjuts av en jobbarkompis. Tog mig upp på gymmet och körde ett effektivt men jobbigt träningspass. Sprang bland annat på löpbandet i 10minuter, sprang hela tiden så känner mig nöjd med mig själv. Jag sprang en stund, körde lite i TRX-banden och sen lite i maskinerna. Och tänkte avsluta med löpbandet igen eftersom jag kände att benen hade mer att ge. Började precis få upp andningen när telefonen ringde.

Det var en tjej från Riksbyggen som hade fått ett mail om att hon skulle ringa mig om min lägenhet. Så ännu en gång fick jag, med andan i halsen, berätta hur det är. Det slutade med att hon skulle ringa tillbaka om hon fick några svar. Efter dusch och bastu så ringde telefonen igen. Denna gången var det mattläggaren som förklarade att han kommer imorgon och lägger in mina golv. Han gjorde hela min dag! Hela dagen blev plötsligt mycket bättre. :)

Inga kommentarer: