måndag 9 augusti 2010

Gråa dagen, söndagen

Igår var det grått, tror inte att någon annan skulle säga något annat om vädret. Det var höst i luften, regn och dimmigt. Största delen av dagen spenderades hemma men lek och mys med Elina. Men vid 16 tog vi tag i oss själva och drog ut till det rosa huset vid sjön för att få lite god fika och trevligt sällskap.

Där borta var det inte lika grått, eller jo det var grått men det varken regnade eller var dimmigt.

Vi fikade gott, Elina mumsade bulle, tittade på bilder från deras semester och tjötade. Elina lekte med en korg som de hade kattleksaker i. Kattleksaker funkar riktigt bra att leka med även om man inte är katt, det bevisade elina i går. :)

När vi kom hem och Elina tillslut hade somnat såg vi på filmen som gick på trean, "Poseidon". Jag tyckte att den var obehaglig och jag kommer nog aldrig med vilja åka båt eller åka på kryssning. I varjefall inte på ett tag. När den tillslut var över, jag måste ju se så de klarar sig, slkulle jag sova. För sent som vanligt eftersom jag ska upp tidigt som varje måndag. Jag kunde inte somna. tror att klockan var typ 00:30 när jag somnade, Vilket är ritkgit jobbigt eftersom klockan ringder 05:26. Men jag kom upp i tid och var på jobbet i tid i varjefall. Men jag är trött och sliten...

Inga kommentarer: