onsdag 26 november 2008

tummarna blir blå.... nervös

Ja så hårt håller jag dom. Det kom EN person på visningen igår. Och han var tydligen väldigt intresserad. Så snälla håll tummarna för att han vill köpa den. Enligt mäklaren hade han sakt att vår lägenhet var hög-intressant men att de skulle prata mer i morgon. Allt som behövs är en köpare, vi bryr oss inte om ifall det blir budgivning (vilket är svårt när det bara är en intresserad), vi vill bara ha den såld. Vi kan dock inte gå ner mer i pris då vi redan sänkt utgångspriset med 30 000 kr.

Det ska varslas på Milles jobb nu igen, tjänstemän denna gången. Frågan är ju hur det går för han denna gången. Jag håller tummarna för att det inte berör honom.

Dessa två grejer + mina hormoner får mig snart att bryta ihop. Jag klarar inte av sånt här just nu. Vad ska vi göra om Mille blir av med jobbet och vi står där med två lägenheter och en bebis? Jag vet att man inte ska tänka på det värsta men det är svårt att låta bli. Super stressande!

Idag så ska Zigge till vetrinären och kastreras. Husse tycker att det är elakt och onödigt men jag tycker att det är lika bra efter som han inte ska gå i avel och aldrig kommer att få "komma in till" ändå. Och när han ändåså är sövd så ska de rensa lite tandsten och dra bort håret i öronen på han ( jag vet att det låter elakt men det är nödvändigt, då det växer lika mycket päls i öronen som på kroppen på han. Och drar man inte bort det så får han problem med hörslen och med sjukdommar). Men jag är ändå lite nervös.

Föräldra kurs idag igen. Denna gången kommer BVC och informerar. Jag tror att det kommer att bli intressant.

Nu ska jag fixa lite frukost. (07:10)

Ha en bra dag och glöm inte att hålla tummarna för oss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är klart att vi hållar alla tummar vi bara kan. Var rädd om dig. Ann-Marie