lördag 1 november 2008

Lördag.. 4månaderkvar exakt. Och vår förlovningsdag

Idag är det en speciellt dag på flera sätt.
Det är Allahelgonsafton, Vår förlovningsdag och exakt 4månader till beräknat födelsedatum för pyret.

Igår kom mäklaren kl 7 på morgonen! Väldigt tidigt. Men vi hade städat färdigt allt i torsdags så det var inga problem. Han tittade runt och tjötade lite med Mille. Jag höll mig i bakrunden med Zigge. Han, mäklaren, kommer tillbaka på måndag för att ta lite foton och sen så får vi se hur det går. Jag kommer med information när jag vet mer säkert vad som händer.

Idag ska jag träffa Ronja vid 17 för en fika och en promenad på skogskyrkogården för att titta på alla fina ljus. Mycket trevligt! Zigge hänger på så får han lite luft också.

Vår förlovningsdag är idag. Nu kanske ni undrar varför vår förlovningsdag är idag när festen var för flera veckor sedan och vi har haft på oss ringarna i snart en månad. När vi skulle beställa ringarna och bestämma vilket datum som skulle stå i så hade vi sagt att festen skulle vara den 8 denna månaden. Så då skulle vi ha vart förlovade i en vecka innan festen. Men festen flyttade datum och datum i ringarna gick inte att ändra. Och sedan så är 2008-11-01 rättså enklet att komma ihåg. Så idag ska vi mysa med mat och ge varandra en liten paket. Jag hoppas Mille blir glad över sin, för den är verkligen behövd och han har sakt att han behöver en sån här. (Han har inte fått den än så jag kan inte skriva vad det är.)

Fyra månader kvar exakt till beräknad födelse av Pyret. Sen så får vi juh se om h*n vill komma ut på det datumet eller inte. Men det vore smidigt just den 1/3-09. Enkelt att komma ihåg. Vi längtar efter dig men håll dig kvar där inne för det är aldeles för tidigt att komma ut nu. På måndag ska vi till Camilla på MVC igen för att lyssna på Pyrets hjärta och mäta magen för första gången. Jag ska även komma ihåg att prata med henne om mina små sammanbrott. Jätte jobbigt att helt plötsligt känna att man inte orkar mer, att det gör för ont i höfterna och att allt är för jobbigt. Det blir inte bättre av att man får en del små pikar från jobbet för att man är sjukskriven på 25% och nu då bara ska jobba 50%. Graviditet är ingen sjukdom jag vet men kroppen kan ta skada ändå! Så låt mig vara jag lider redan tillräckligt utan era små pikar. Men det finns även en del ändlar på¨jobbet som ringer och hör hur jag mår och som orkar lyssna på mitt klagande. Jag älskar er, ni betyder mycket. Och särskilt min mamma!

Jag måste passa på att tacka älskade Mille för maten igår. Medans jag var i duschen så överaskade han mig med mat. Det finns ingen bättre för mig....

Nu ska jag fortsätta jobba lite, stänger snart som tur är.
Hoppas att alla får en trevlig helg.
Kramar från emma*
P.s. Det vore trevligt att veta vilka som läser, så lämna gärna en liten kommentar. D.s.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag läser :) men de visste du redan :)

Anonym sa...

jag läser också. men de visste du också redan. hör gärna av er nån gång när ni ska ses så kanske alla tre kan göra nåt? ta hand om dej gumman! puss

Linda sa...

Sprudlande från minbebis =)
Vi har samma BF datum, så det är exakt 4 månader kvar för oss oxå, å så som vi längtar efter henne.
kram Linda!

Anonym sa...

Jag läser oxå. Ha de´ gott

kram mamma

Anonym sa...

Vi läser med men det vet du säkert redan://Emma och jeppo