fredag 1 februari 2013

Känslan

Känslan i kroppen och tankarna i huvudet när man känner att de välbekanta smärtorna i ryggen och magen är på väg. Det kan jag säga er det är inte kul alls! Det värsta är att man vet att det kommer att bli värre innan medicinerna börjar verka. När de däremot börjar verka är det en betydligt skönare känsla, känslan av att man vet att det snart blir lite bättre.

Som många som känner mig vet har jag problem med ryggen sen länge tillbaka men för ungefär ett år sedan blev det värre, mycket värre. Från ingenstans var det som att någon högg mig i ryggen, det blev akuten och jag fick tillbringa en vecka där med mängder av smärtmediciner och muskelavslappnanden. Man tänker inte på det men har man riktigt, otroligt ont i ryggen så kan manknappt gå så jag fick åka rullstol och försöka lära mig gå igen. Detta har successivt blivit bättre men jag känner alltid av ryggen, vissa dagar mindre och vissa dagar mer, och ibland får jag smärttoppar då jag knappt kommer ur sängen.

Men vad gör man? Jo man lär sig ta vara på de bra dagarna och att man alltid ska ha medicin med sig så man kan förmildra smärttopparna när man känner att de är på väg.

Mycket mer kan jag inte skriva just nu för nu börjar medicinerna få sin fulla verkan.



Inga kommentarer: