onsdag 2 mars 2011

morgonen

Efter en hemsk natt, Elina har en hemsk hosta, ringde klockan vid 07:10. Alldeles för tidigt då jag mådde kasst i går kväll, trodde att det var magsjuka men eftersom jag mådde bättre idag så var det nog bara något jag hade ätit.

07:45 hade jag tid hos läkaren för en undersökning av mina organ i magen. Jag fick ta på mig sånnadär otroligt fina sjukhuskläder. Är det bara jag eller känner man sig inte sjuk så fort man får på sig den där skjortan? I vilket fall så fick jag vänta en stund, 10 minuter efter utsatt tid fick jag komma in. (Undra hur mycket de ligger efter i schemat i eftermiddag när de är 10 minuter försenade redan innan klockan är åtta på morgonen...) Läkaren tittade länge på sin skärm och efter mycket "hmmm"ande och "jaha"ande vände an sig om och sa "ja du, det ser nästan normalt ut nu, så nu får du börja träna lite smått. Men ta det lugnt!" Kändes som en liten vinst på något sätt. :)

På vägen hem köpte jag bullar som vi åt som födelsedags frukost med Elina. Men i min tanke så firade vi inte bara henne utan vi firade lite att jag nu slipper tänka på vad jag gör hela tiden.


Hon fick ett litet prinsesstält. :) "Koja" enligt elina. Det är riktigt sött.




1 kommentar:

Tina sa...

Hipp hipp hurra för Elina! Två år redan..