torsdag 3 mars 2011

Fast

Jag köpte tre böcker sist jag var och handlade mat. Sist jag läste någon bok var när vi var i Thailand och då läste jag två, hade säkert kunnat läst fler men hade inte fler med mig. Böcker är väldigt underskattade egentligen. Så fort jag har kommit in i en bok så fastnar jag, tiden försvinner och jag lever mig in i boken. Jag blir väldigt osocial och hör inte vad som händer runt mig, jag är i min egna lilla värld där det bara är jag och boken.

Igår kväll skulle jag lägga mig tidigt, 21.45 typ, tänkte bara läsa något kapitel. Jag börjar läsa "kapitel 4"... Helt plötsligt kollar jag till en gång till lite högre upp "Kapitel 33". Hur kom jag dit? Vad är klockan? Klockan var helt plötsligt 00:58. Kanske är dax att lägga ifrån sig boken och försöka sova?

Boken är inte jättebra men den funkar helt klart för mig. Det är inte för många karaktärer att hålla reda på men det händer något hela tiden. Det är alltid något som får mig att vilja fortsätta läsa.

Läsa böcker är något man borde göra oftare, i varje fall jag. Det är något som får mig att verkligen försvinna från verkligheten en liten stund och få tänka på lite annat än mitt liv och allt som händer där. Rätt så skönt att komma bort en liten stund och leva sig in i någon annans liv.

LÄS MER BÖCKER! Man behöver inte köpa böcker det är gratis att låna på biblioteket. Så ett gratis nöje är det. :)

1 kommentar:

Sofia* sa...

Läs 100-åringen som klev ut ur fönstret och försvann, den är sjukt rolig och bra! =)