måndag 13 december 2010

Väntan på ett bakslag

Jag väntar och jag vet att det kommer att komma, frågan är bara när och hur.

Jag pratar om Elina, hon har varit fröken smidig både i går eftermiddag, igår kväll och nu på morgonen innan dagis.

En så enkel läggning som det var i går har vi aldrig haft. Först satt vi i soffan och mös och så sa jag till henne "nu ska Elina sova i sin säng". Och så gick jag och la henne i hennes säng, gav henne en puss och sa god natt och gick ut ur rummet. I vanliga fall så kommer hon upp och man får lägga henne flertalet gånger men igår kom hon inte upp en endaste gång! Så duktigt, smidigt och enkelt. Kan det vara så varje kväll?

Nu på morgonen så var jag tvungen att väcka henne. Det brukar vara så att hon somnar om och inte alls vill gå upp så tidigt men idag när jag sa "god morgon sötnos, har du sovit gott" fick jag till svar "hej mamma" och en stor kram. Vi mös en stund i fotöljen och hon hjälpte till att få på sig kläderna. Så istället för en massa gråt och skrik hade vi i dag en riktigt mysig och lugn morgon.

Så nu väntar jag på ett bakslag, självklart hoppas jag att jag väntar i onödan men det är bäst att vara förberedd.

Nu ska jag sova igen, det är bäst att följa läkarens ordinationer lite i varjefall. ;)



--via iPhone

Inga kommentarer: