fredag 24 december 2010

Det stora julbaket

Igår efter jobbet var jag hyfsat sliten kan jag medge. Men på planeringen stod uppesittarkväll med Emma och Jesper. Först lite BingoLotto och sen massa julgodisbak. Väldigt mysigt, trevligt och framför allt GOTT!

Det bakades:

  • Rischoklad x2 (en med ljuschoklad och en med mörkchoklad)
  • Mintchokladtryffel
  • Polkagriskola
  • Polkagrisknäck

Elina tyckte att rischokladen var toppen!

Att florsockra tryfflarna krävde stor koncentration, inte för att det var svårt utan för att jag inte skulle äta upp alla innan de var färdiga :D

Kan meddela att allt var väldigt gott! Men som vanligt brände jag mig när jag skulle provsmaka knäcksmeten, den är väldigt varm...

När allt var färdigt och köket var rent igen var klockan ca 00:10 och jag var dödstrött. Så när de åkte hem däckade jag direkt i sängen och sov halv kasst hela natten tills väckarklockan ringde. När den ringde kändes det som att jag precis hade somnat och som att klockan var mitt i natten.



Inga kommentarer: