onsdag 22 december 2010

Hur mycket ska man hinna med?

Det känns som att jag inte hann med att göra ens hälften av de saker som jag ville ha gjort igår.

Först på jobbet där det flöt på relativt smidigt men jag hann inte med allt som jag hade planerat att hinna med. Hann dock inte äta lunch för helt plötsligt var det dax att gå hem och lunchen stod fortfarande kvar i kylen.

Snabbt bort till rosen för att hinna med bussen som jag självklart missar, min vanliga tur. Tiggde lift med mamma och syster upp till dagis för att hämta en Elina som absolut inte ville bli hämtad.

Hem för att sätta mig ner i 5 minuter innan det var dax att resa på sig igen för att lämna Elina hos hennes farmor och sedan åka och småhandla lite och en snabbtitt på Ikea. Men nu är ivarjefall julskinkan inköpt, nu ska den bara kokas och göras fin med men det hinner jag förhoppningsvis i kväll.

Efter handlandet och tittandet hämtade elina och var tvungen att sitta ner och hämta andan lite emellan. Var tillbaka hemma igen vid 21. Dax för att börja fixa i lägenheten, resten fixar jag idag. Elina somnade tillslut vid 22 och jag däckade i sängen vid 23.

Och klockan ringde i morse 05:30. Så nu är jag tillbaka på jobbet... och idag har jag en ännu längre dag framför mig....

Inga kommentarer: