onsdag 24 december 2008

Sjuk på jul!

Japp igår vaknade jag av att jag var riktigt anfådd. Det kändes ungefär som att jag hade sprungit ett maratonlopp så fort jag rörde mig. Inte bra alls! Tänkte först att jag hade åkt på en förkylning som utlöst astman. Men jag var inte svullen i halsen som jag brukar vara då. Men gick upp och gick till jobbet. Det blev värre och värre under dagen så tillslut ringde jag vårdcentralen. Fick en akuttid. Väl där så konstaterade läkaren att det är ett virus som satt sig i lungorna och luftvägarna. (Inget man kan medicinera) Men jag fick sitta där och andas in "rök" (som innehöll luftrörsvidgande medecin). Och efter det sa han att det nu är vila som gäller och ingen anstägning.

Läkaren gissade också på magen, en pojk trodde han. Så vi får se vad som ploppar ut.

Sov inget vidare i natt eftersom jag kan andas ordentligt. Så nu är jag riktigt trött och står på jobbet. Det är så KUL att jobba på julafton. Alla är så glada, positiva och trevliga. Nu är det bara 1timme och 30 minuter kvar tills jag får gå hem. Ska bli skönt.

Tomte-jympa som vnligt på jobbet idag. Hela 127 motionärer och 7 ledare. JP har vart här och tagit kort. Trevligt värre.

Nu ska jag se om det finns något för mig att göra en stund här på jobbet.
Ha en underbar jul!
Kram emma och pyret

2 kommentarer:

Anonym sa...

Well, du är ju inte ensam om att vara sjuk idag iaf. Du har typ hela familjen vid din sida, jao :))

Anonym sa...

Ryktet går att Mille sålt lägenheten. Stort grattis och nu kan ni njuta av de sista månaderna innan bebisen kommer. Kramar från moster