lördag 13 december 2008

Lucia

Visst är det mysigt med all snö. Jag hoppas att den får ligga kvar länge men troligen försvinner den inom de närmaste dagarna.

Idag har jag äntligen fixat Mille's julklapp. Nu är det svåra att hålla tyst så jag inte försäger mig som jag brukar göra när jag har hittat på en överaskning. Mamma, pappa, syster, mormor och morfar är redan fixat.

Zigge är glad över att han äntligen blivit av med tratten. Så nu kan han äntligen klia sig utan att något är ivägen. Och vi slipper att gå och rätta til bord och stolar hela tiden.

Nu är det inte långt kvar, varken till jul eller bf. Jag börjar ärligt talat bli lite trött på att vara gravid. Är trött på all värk i rygg, höfter och sammandragningar. Annar är det rättså mysigt. Jag trivs med att ha en mage. Min mage är inte särskilt stor (faktist lite för liten enligt bm) och den står rakt ut framåt. Det syns knappt att jag är gravid om man står bakom mig.

Nu ska jag stänga igen jobbet.
Ha en härlig lucia och helg.
kram emma

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad vill du ha i julklapp syster? :)

Anonym sa...

Har ni gjort alla "vetenskapliga" test på om det är en pöjk eller en tös än då?