fredag 5 december 2008

nedräkning.....

Nu har jag nedräkning. Helena kommer och byter av mig kl 17:00 och klockan är nu 16:25. Så om 35 minuter får jag gå hem för helg. Det ska bli så skönt. Jag har inga måsten i helgen utan ska bara ta det lugnt och vila.

Jag ska åka till Solåsen och byta lampan jag köpte som inte funkar. Och Mille ska på julbord, både idag och imorgon. Så jag kommer att få sysselsätta mig själv, jag tror att det blir mat hos mormor eller mamma ikväll och sen hem och titta på tv eller film. Imorgon blir det nog ungefär detsamma.

Vi är fortfarande arg/irreterade på mäklaren. Eller i varjefall jag. Jag försöker få henne att sätta ut lägenheten på annons till nästa lördag och sedan ha en visning på söndag. För jag tycker att nu när bankerna säker boräntan kan man passa på för då kanske fler vågar köpa. Vi (jag och mäklaren) är inte riktigt överens om detta men jag försöker få henne att göra som jag vill.

Hur mår vi? Vi lever, allihopa. Men mycket mer är det inte just nu. Stressen över allt med lägenheten tar ut sin rätt på oss alla tre (Mille, jag och pyret). Mille har fått magkatarr av all stress och jag är allmänt nedstämd och lätt irreterad. Så vi hoppas på en lösning snart så vi kan få en bra jul.

Zigge springer runt där hemma med sin tratt som om den inte fanns där. Han springer in i allt, flyttar bord och välter stolar. Men han har inte ont och han har inte förändrat sitt humör det minsta.

Wilja har uptäckt en ny leksak, bokhyllan. Jag köpte kattgräs till henne för att hon skulle sluta äta på våra andra växter. Men hon rör inte kattgräset. Ibland blir man inte riktigt klok på djuren.

Nu har jag fördriit lite tid till så nu är det bara 20minuter kvar tills jag få gå hem! :D

Kram emma*

Inga kommentarer: