söndag 5 juni 2011

Resten av onsdagen

Efter våra fina konstverk. Satte vi oss i bilarna igen. Denna gången för att åka ca 500meter. Då hamnade vi på en gård där vi fikade med bullar och dricka. :)

Sen var det dax för femkamp. Vi delades upp i de fina lagen; ormarna, hundarna och älgarna. För att visa vilket lag vi tillhörde hade Lasse gjort fina halsband men små gosedjur i. (Bild kommer)

Vi hade pulkastafett. Åka pulka ner för en backe och sedan dra upp den och låta nästa lagmedlem kasa sig ner för backen. Mitt lag (hundarna) vann.

Dickabacks-tävling. vi var 6personer i laget som skulle ta sig runt en bana med 5drickabackar, inte nudda mark typ. Mitt lag kom trea. Man behöver ju inte säga att det bara var tre lag och att vi därmed kom sist. Att säga att vi kom trea låter bättre. :)

Simfotstafett. Springa fram hämta ett par simfötter, springa tillbaka, ta på sig simfötterna, springa med simfötterna fram runda en hink två varv, springa tillbaka, ta av sig simfötterna, springa fram och lägga tillbaka simfötterna, springa tillbaka och växla till nästa medtävlande. Mitt lag kom tvåa.

Puzzel. Mitt lag var sämst. Trist att säga men vi blev utklassade totalt i denna grenen. Jag fattar fortfarande inte hur de där bitarna skulle ligga.

Trampebåtsrace. 3 personer i båten. Vända båten, trampa över dammen, låta den som inte trampat hoppa iland, spinga runt dammen, hoppa tillbaka i båten, trama tillbaka, byta personer i båten och göra om allt. Mitt lag var helt klart bäst på detta!!

Trots att vi vann två grenar så kom vi trea på 13poäng. Men det var jämnt. För tvåan fick 12p och ettan 11p.

Riktigt roligt! Vi fortsatte sedan med mat och massa tjöt. Efter en stund i solen var vi tvugna att testa på lite fler grenar. Yxkastning och gå på lina över dammen. Shit vad jobbigt och svårt det var att gå över dammen.

Väl hemma blev jag bjuden på mat hos söta Emma och Jesper. Riktigt gott!
Även där blev det massa tjöt och fick naglarna fixade lite snabbt av emma. :)

Fick sedan skjuts till stan där jag träffade upp Hanna och Frida på Kåren. Så kul!! Stannde inte så länge, drog hem vid 23.30 typ. Var du helt slut men sjukt glad.

En otrolig bra dag!
Tack Lasse för att du hade ordnat allt så bra åt oss. Och tack alla mina trevliga kollegor för att ni gjorde dagen ännu bättre.

(Bilder kommer senare, när jag har orkat lägga över dem på datorn)

Inga kommentarer: