måndag 18 oktober 2010

Söndagen

Efter en jobbig natt med massor av hostande från Elinas sida var det dax för jobb för min del. Elina och Mille tog på sig ordentligt på morgonen för de skulle tillbringa dagen uppe i stadsparken. Om jag var avundsjuk? Ohja! Jag ville också vara ute i det underbara vädret och inte stå inne på jobbet där man knappt ser ut.

Men dagen förflöt utan några incidenter och krångel. Så när jag slutade så blev det en promenad i det underbara men kalla vädret. Jag kom till sist upp till milles föräldrar där jag åt lite mat och massor med frukt.

Kvällen spenderades uppe på berget henna hoss Emma och Jesper i deras nymöblerade vardagsrum och i köket. Vi tittade på tv, lekte, myste och hade pizza"provning". (Ni vet hur vinprovning går till, vi gjorde så fast med tre olika pizza-sorter.) Jag fick en ny favorit pizza.

Pizza-provning är något jag kan rekomendera. Det är gott och man slipper äta samma vanliga kebabpizza och man hittar kanske nya favoriter.

Väl hemma igen däckade Elina nästan på direkten efter en lång dag med mycket frisk luft, för hennes del. Mille och jag slötittade på "rallybrudar" som gick på tvn. Efter det däckade jag med...

Inga kommentarer: