söndag 20 september 2009

sömn... vad är det?

Elinas krypande går sakta framåt, med fortfarande mest på mage. Tanden är nu igenom tandköttet i varjefall. Men sovandet är hemskt. Så fort jag försökte gå o lägga mig för att sova i natt så vaknade hon. Ena gången ville hon ha mat, andra gången så hade nappen åkt ur, tredjegången så skrek hon bara rakt ut (jag vet inte vad som var felet alls), fjärde gången så hade hon snurrat sig så att huvudet låg inne i kuddfodralet (hur bär hon sig åt?) och femte gången gav jag upp och hon fick ligga inne hos mig i sängen. Sen så vile hon inte sova mer alls, så vid 07:30 gick vi upp och började städa lägenheten. Har jag nämt att jag är mest effektiv på morgonen? När lägenheten var färdig dammad och klar (dammsugningen får bli någon annan dag) så var det underbart väder ute som ropade på oss. Så vi packade in oss i bilen allihopa (jag, Elina, Mille och Zigge) och åkte upp till stadsparken för att kolla på lite djur och gunga. Tyvärr blev det inget gungande då Elina somnade precis när vi kom fram till dem.

På hemvägen åt vi glass och planerade resten av dagen. Det blev en sväng till media markt som slutade med ett nytt PS2 spel, en cd-skiva och en webkamera. Sen till milles föräldrar för mat, mycket gott! Jag älskar Milles mammas mat, så gott.

Resten av dagen spenderades hemma. På kvällen kom Jessica och underhöll mig och Elina . det blev två filmer. Varav den sista innehöll en riktigt snygging, Anson Mount. Sååå läcker!

Nu är det dax att för lite poker och sedan lite sömn, förhoppningsvis!

Inga kommentarer: