torsdag 30 april 2009

veckan som gått

Dessa veckor har det inte hänt så mycket. Men här kommer en liten sammanfattning.

Onsdag: Ronja, Sofia (syssling) och Sofia N var här en sväng. Fia och Fia mellan landade lite i sverige mellan sina äventyr. Nu senast var de i lodon och jobbade lite och nu skulle de iväg till grekland på semester. Jag har inte träffat de två sen i sommras. Skönt att få tjöta ikapp lite. Elina fick en jättesöt klänning, den kommer hon troligen att ha på fikat/lunchen efter dopet. Tack!



Torsdag: Jag får några timmar för mig själv när mille tar Elina och Zigge och går till milles föräldrar. Jag tar bilen och åker till Netto och A6, riktigt skönt. Shopping är riktigt avslappnande och kul.



Fredag: Mille hämtar sin nya fina cykel.



Lördag: Becca och Tony var förbi en sväng på eftermiddagen/kvällen. Självklart hade de med sig lilla Sebastian. Han är inte särskilt liten längre, fast det har han nog aldrig varit. Det är alltid lika trevligt att träffa dem. Vi åt mat, var ute och gick i det underbara vädret, åt glass och lite chips med dip. Elina fick paket igen. Denna gången en riktigt söt body med tillhörande byxor, och det bästa är att det är fairtrade- och KRAV-märkt. Bra både för miljön och elinas hud.



Söndag: Grillning med svärföräldrarna här hemma. Det gäller ju att bjuda igen någon gång för all mat vi äter där.



Måndag: Promenad med min farfar, Elinas gammel farfar. Han körde vagnen så stolt och försiktigt. Det var mycket trevligt i det fina vädret. Vi åt glass och tjötade.
Jag fixade lite med dop inbjudningarna. Skickar lite sms och ringer till några som jag vet inte tittar på sina mobiler.



Tisdag: Hämtar ut ett paket som jag inte har någon aning om vad det är. Det visar sig att det är inbjudningskorten till dopet, som jag beställde den 17/4 och då betalade extra för expressleverans. 3 dagars leverans sa dem att det skulle vara, det var låååånga 3 dagar tycker jag. Men fina var de. Jag får la dela ut dem på dopet eller nått. Pengarna har jag redan fått tillbaka och de ville inte ha tillbaka dem heller.
Jag köper en matta till balkongen. Det blir en svart i bambu från Jysk, på annons.
Sen vid 13 skulle vi träffa Vickan för en fika på IKEA. Jag kommer dit vid 13:05 och tror att jag är sen. MEN ingen vickan var där. Så jag skickar ett sms. Det visar sig att hon glömt oss. Men till slut kommer hon. Snäll som hon är så bjuder hon på mat på ikea, gott med köttbullar.
Min nya bärsjal, en "mysak", kom med posten. Jag vann den på tradera. Jag är hel nöjd. Äntligen har jag en egen sjal.



Onsdag: Dax för 2månaders läkarbesök på bvc. Elina är nu 57cm lång och väger 4505g. Stora tjejen nu ju. Sen åker vi in till friskis och äter lunch med min mamma, elinas mormor.



Torsdag: Sovmorgon. Sedan tar vi bussen ner till staden för att träffa D och mamma en stund. Jag äter lite av mammas sallad. En kycklingsallad med massa annat i. Bland annat pinjenötter, kom vi på efter att mamma först hade övertygat mig att det är majs och fått mig att smaka. Sånt som händer. Sedan en riktigt skön promenad längs med vätterstranden tillsammans med D.
Mille slutar jobba tidigt och vi åker och köper blommor till balkongen. Den blir jättefin.






Att en sån liten människa kan göra så många miner.

Hon gör mig helt varm....

2 kommentarer:

Hanna H-R sa...

Hon är ju helt bedårande :) Oh så fin, så fin!!! Ha en jättefin helg Emma! Kramar Hanna

Karin sa...

Vilken glad liten tjej du har :) hihi! /Karin