onsdag 8 april 2009

Onsdag, en uppdatering

Här kommer lite bilder. (Jag förstår inte riktigt hur en del mammabloggare hinner med att skriva.) Det händer massor på dagarna som jag vill skriva om men känner inte riktigt att jag hinner, även om man inte gör så mycket så försvinner tiden.
I lördags var det mycket som hände. Det var dopsamling (information om dop). Sedan fick Mille släppa av mig på Eurostop för att jag ville klippa mig. Håret blev ca 25cm kortare och det känns riktigt skönt. Sedan tog vi en promenad vid vättern, Zigge badade. 50års kalas uppe på göransberg. Stefan som fyllde år, han fyllde igentligen den 1 april, grattis grattis. Det var god smörgåstårta och en himlans god paj. Sedan åkte vi till mormor för att visa upp Elina för mina släktingar från gbg. Hela dagen var mycket trevlig men otroligt tröttsam.

I måndags var det underbart väder, så jag och Elina tog en promenad ner till friskis i huskvarna. Riktigt skönt. Där tjötade vi med Helena och Hanna, mycket trevligt.


Fint väder under tiden vi promenerade.

Igår, tisdag, var det en lugn förmidag och sedan åkte vi bussen till staden för att träffa Ronja. Väl där så övade vi att åka rulltrappa med vagn. Det är betydligt mycket svårare än det ser ut. Men jag tror att jag fixar det, om jag skulle behöva göra det själv. Var även förbi biblioteket och lånade tre böcker som jag ska försöka läsa, så det inte bara blir till att titta på tv på dagarna.

Idag var D och T från jobbet här på besök, trevligt med besökare som tar med sig hembakat fika. Riktigt trevligt att få tjöta om allt möjligt. Jag fick en present från mina söta jobbarkompisar, 45 minuter massage. Hur underbara kan de vara igentligen? Precis vad jag behöver.

Det första leendet fångades idag på bild. Hon är helt underbart söt min älskling! Om hon bara kunde förstå att man ska sova på natten snart.


Visst ser hon lite busig ut...

Sov gott! Det håller jag tummarna för att både jag och Elina ska få göra.

2 kommentarer:

Emma sa...

Hej Emma.
Helt underbart söta bilder på Elina:)

Jessica sa...

Hej!
När blir dopet av? :)
Underbart söt är hon de lilla pyret :)
Hoppas allt är bra!
Kram