torsdag 27 mars 2008

Onsdag - En onsdag som alla andra?

Solsken även idag, härligt.

Jag hade skrivit ett jätte långt och bra inlägg som jag var nöjd med.. men när jag skulle publisera det så försvann allt. så fårse om detta blir lika bra.

Sov natten till idag hos Mille, alltid lika mysigt. Tog en sovmorgon som vanligt blev den lite längre än planerat. Så fick skynda mig ut på en promenad med Zigge, sedan in för att plocka ihop mina saker och sen skynda mig iväg till sjukgymnasten.

Hos Pelle, sjukgymnasten, så var det inte mycke ovanligt. Fick prova en ny övning i maskinerna och sedan fortsätta med mina övningar på bollen. Det är alltid lika roligt att gå till sjukgymnasten, för jag vet att det bara kan bli bättre av att jag går dit. Fick öven prova en ny övning när man ligger på rygg och ska balansera på en skumgummirulle och lyfta ena benet. Riktigt jobbigt och svårt, särskilt om man som jag har ryggproblem/skada.

Sedan berättade jag för Pelle om mina andningsproblem som jag har på grund av en låsning i ryggraden/bröstryggen/bröstkorgen. Han försökte hjälpa mig att "låsa upp" det men lyckades inte, tyvärr. Så han försökte visa mig lite stretch-övningar istället. I den ena övningen drog man isär bröstkorgen lite vilket var jätte skönt för då kunde jag äntligen fylla hela den ena lungan med luft, tyvärr blev jag helt yr när jag sedan släppte taget och bröstkorgen tryckte ur den mesta luften ur lungan. Men annars gick det som vanligt. Jag fick med mig min boll hem som jag beställde sist jag var där.

När jag sen gick hem så gick jag som en gammal gubbe, jag hade så ont och var så stel. Men jag hann innanför dörren innan tårarna kom. Jag är trött på att ha ont, så nu tänker jag träna varje dag på bollen framför tvn eller vad jag nu gör för jag ska bli bättre. Så småning om ska jag vara bra, jag ska slippa ha ont om jag så måste plåga mig igenom träningen.

Efter middagen tillbringade jag i soffan framför tvn med glass och godis. Jag unnade mig även en lång varmdusch, underbart. Zigge myste med mig en stund i soffan också vilket var helmysigt, han värmde mina fötter.

Sen när jag kom hem till mamma igen så smet Wilja ut en stund men helt plötsligt for hon inte igen som om hon hade blivit skrämd. Vilket kanske var bra, för hon ska vara en innekatt och ingen utekatt.

Jag fick också en lite chock idag när jag var ute och gick och pratade med Mille. Han vill tydligen skaffa ett radhus eller liknande tillsammans med mig. Det trodde jag faktist inte och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera den informationen heller.

Det är mycket man missar idag om man jobbar kväll som jag. Bland annat är det juh hockey (HV71- Timrå), Greys Anatomy och fotboll (Brasilien-Sverige). Om jag hade vart hemma ikväll så hade jag nog kollat först på hockeyn och sedan på Greys. Jag är ett stort Greys Anatoym fan.

Men nu tror jag att jag ska börja stänga här på jobbet..
Puss på er
Emma*

Inga kommentarer: