onsdag 26 mars 2008

Tisdag -Solsken, promenad och ärenden

Hela dagen har varit underbar. Riktigt fint värder så idag var det solglasögon på när jag gick min vanliga promenad med Zigge. helt underbart men tyvärr var det väldigt halt så höll på att ramla X antal gånger.

Har även vart hos optikern på en linskontroll. Vi skulle skjustera ena linsen lite men annars såg allt bra ut. Så jag beställde ett halvår, de ska jag hämta ut på fredag. Fast jag tror att jag skickar mamma för att hämta dom, har inte riktigt pengar så det räcker till den utgiften nu. Jag provar en ny sortslinser nu, sådana som man kan sova med. Det är jätte skönt att man ser när man vaknar och att man slipper att tänka på att ta med sig vätskan när man tillexempel ska sova över hos Mille eller om man hittar på något annat.

Mille och Lennart/Leo kom upp och överaskade mig på jobbet idag. En riktigt trevlig överaskning. Fast jag förstår mig inte riktgit på killar. De blir helt annorlunda så fort de är med kompisar. Varför? Om någon har svar på den frågan så skulle jag gärna vilja ha ett svar.

Chefen ringde innan idag och på pekade att min provanställning går ut nu den sista mars. Jaha tänkte jag nu säger han att jag inte får fortsätta. Istället så säger han: "Jag skulle vilja erbjuda dig forsättning med en visstidanställning". VA?! Menar han allvar? Visst jag fortsätter gärna, tills jag har hittat något bättre. "Jag lägger papperna i ditt fack så kan du ju kolla på det." Klart att jag ska kolla på det men först ska jag kolla igenom utbildningarna som jag har funderat på. Men det är ju alltid kul att få reda på att man gör ett så pass bra jobb att det vill ha kvar en. Nu äntligen kanske mitt liv börjar ordna upp sig.

Står nu på jobbet, som är ett gym här i Jönköping och äter godis och fördriver tiden. Tro inte att det är ett enkelt jobb bara för att jag kan uppdatera min blogg och äta godis undertiden. Jag står och ler och är otroligt trevlig under tiden. Men nu ska jga börja göra iordning för stägning.

Ha det underbart alla.
Kram emma*

Inga kommentarer: