tisdag 25 mars 2008

Påsken

Torsdagen/Persiskt nyår:
Jobbade några timmar åt mamma på jobbet, åkte sedan hem för att duscha o göra mig iordning. Vid halv fyra kom Mille o hämtade mig så åkte vi till hans föräldrar på middag för att fira det persiska nyåret. Mycket trevligt. När vi satt där o hade det trevligt fick Mille en tok-idee: Jag åker till Göteborg nu, ska du hänga med? Med tanke på att klockan där var ca 19.00 så sa jag nej och varnade honom för vädret, men som vanligt lyssnade han inte. Så han åkte iväg och han kom fram säkert.

För mig blev det sedan en lugn kväll i soffan med mamma och pappa. Gick för att sova rättså tidigt faktist, vilket var skäönt eftersom jag var jätte trött.

Fredagen:
Sovmorgon. En långrunda med Zigge och sedan en välförtjänt dusch. Åkte till a6 och shoppade lite lätt. Bland annat ett färgglatt linne och ett halsband till mig. Ett par färgglada kalsonger till mille inhandlades också (en påskpresent istället för godis). Åt på McDonalds och åkte sedan till mediamarket och köpte ett singstar o en skiva (Melodifestivalen).

Hem o tog det lugnt o ännu en promenad med Zigge. Sedan sjöng jag lite singstar med Frida och Ellen. Och sen var det ombyte och en kväll hos Helena. Mycket trevligt.

Lördag/Påskafton:
Lung morgon, jag slapp morgonpromenaden för mille tog den. Han är underbar. När jag kom upp så stod det gula tulpaner på bordet och en påse med färska frallor! Jag älskar han. Det är sådanan där små saker som gör allt, det förgyller vardagen. Åt en rejäl frukost och tog god tid på mig. Duschade och sminkade mig lite dagen till ära. Påskmiddag hos mormor och morfar. Riktigt trevligt. Sedan hem för att sova och ge Zigge mat.

Duschade ännu en gång och bättrade på sminket för att sedan ta på mig finkläder, min svarta american apparel, ett par svarta strumpbyxor och ett par matta svarta pumps. Jag kände mig riktigt snygg. Sedan hämtade vi, jag och mille, upp Leo och åkte vidare till förfesten hos Ronja. Där var den underbara Jessica som jag längtat något oerhört efter. Även Emelie och hennes Kim var där. Vi sjöng lite singstar o hade det trevligt. De andra drack en del men jag höll mig till cola eftersom det var jag som körde, vilket var tur för aldrig att jag hade gett mig ut för att stå vid en busshållplats i det skitvärdret.

Vi, jag, Mille, Leo, Jessica och Ronja, åkte till stan. Det gick sakta kan jag säga, jag hatar att köra när det är sånt väder. Vi hamnade på Bongo, det var dålig musik och lite med folk. men vi stannde kvar ett tag sedan bestämde sig Ronja för att åka hem, då drog vi vidare till centrum tänkte vi men där var det fullt så vi hamnade på 8 glas. Där var det inte mycke folk, men bra musik och det folket som var där var trevligt. Vi satt där o tjötade ett bra tag, tills vi blev hungriga och åkte till Evergreen. Mycket gott!

En trevlig dag.

Söndag:
En mycket lugn dag med matlagning, tvätt och jobb. Jobbade mellan 15-20. Efter jobbet hyrde vi, Mille och jag, filmer och handlade lite mat till kvällen. En mysig kväll helt enkelt. Ensamma.

Måndag:
Jobb idag också, samma tider som igår. Städade innan jag gick hit. Har fortfarande inte hunnit äta, ska försöka hinna med det nu efter 17.00.

Hoppas att alla har haft en bra påsk, det har jag haft!

Många kramar från emma*

Inga kommentarer: