tisdag 1 april 2008

orientalisk kryssning

Helgen började med att jag packade ihop lite fina kläder i en väska och åkte med Mille, Mona, Negar och hennes man till Sthlm. Väl i Sthlm försökte vi hitta Värtahamnen, vilket igentligen borde vara väldigt enkelt men är det fyra personer med lika många olika vägar till hamnen så gick det som det gick. Vi hamnade på fel sida av staden men tillslut kom vi rätt. Ombord på båten slängde vi in väskorna i hytterna och gick upp till restaurangen. Buffé! En vanlig svensk buffé och en persisk buffé. All mat var jätte god, jag hämtade mat flera gånger. Vi fick ett jätte fint bord längstbak på båten precis vid fönstret, väldigt mysigt.

Efter maten var det dax att hoppa in i duschen för att sedan byta om och göra sig iordning för festen. För min del blev det en plommonfärgad klänning från american apparel och svarta pumps, jag kände mig helsnygg. (bilder kommer senare, kanske) Jag har inte haft så roligt på en fest på länge, det var hur kul som helst. Och för en gångs skull var jag i minoritet för att jag var blond. Festen höll på till kl 5 på natten. Sedan var det till att sova några timmar för att sedan upp igen för att fortsätta dansa. Shan Atci, ståupp komikern, hade uppträdanden. Han är helgrym. Han kan även festa den killen.

Vi kom inte i hamn förens klockan var 18.00 och då var det bara till att knö in sig i bilen och åka hem mot jkpg. Det var en lång resa men bekväm och rolig. Vi åkte finfin bil, Volvo XC90, som Mille hade fixat från jobbet. Vi var inte hemma förens klockan var 23 eller något sånt och jag som skulle upp och jobba klockan 6. Jag blev trött bara jag tänkte på det, men jag försov mig inte utan jag var i god tid på jobbet.

Men nu ska jag vila/sova en stund.
Kram emma*

Inga kommentarer: