måndag 13 september 2010

Söndagen

Igår började dagen lugnt. Kolla de om det fanns någon tvätt-tid ledig så man kunde tvätta lakan. Och ibland ska man ha tur, det fanns en ledig som skulle börja 30minuter senare. Så efter tvätt, torkning och vikning sa mille att vi skulle till aA6. Så då gjorde vi det. Tittade runt lite i affärerna och träffade Milles småkusiner. Mycket trevligt ända tills Elina spydde. Så då var det till att åka hem och bädda ner henne.

Vi tog vägen förbi mammas och lånade deras fjärrkontroll till tvn. (Vår är död sen i våras) Och med hjälp av den satte vi kanalerna på rätt plats igen. Härligt att slippa zappa genom alla för att hitta rätt. :)

När det väl var gjort så tillbringade jag några timmar i köket och stekte pannkakor. 8 portioner enligt receptet. :) Alla blev perfekta, jämnt färgade och riktigt goda! SÅ till "Ensam mamma söker" åt vi pannkakor med glass, hemmagjord jordgubbsylt och socker om man ville. :) Ibland är jag riktigt bra!



Sen började en av mina favorit filmer, "Mamma Mia". Jag satt och sjöng med och dansade. Och när filmen var slut dansade jag vidare till sängen och somnade som en stock. :D

Inga kommentarer: