fredag 17 september 2010

Fel sida?!

I morse vaknade Elina vid 7:20. Hon var då på underbart humör men när jag gick med på att gå upp förändrades hennes humör drastiskt. Hon ville inte byta blöja så jag satte henne på pottan men där ville hon inte sitta kvar, så hon sprang iväg och kissade på golvet istället.... :(

Där efter vägrade hon duscha av sig, när jag väl hade duschat av henne ville hon inte komma ur badkaret. Så hon la sig i det och sprattlade som en fisk.

Efter det blev det bättre och jag fick på henne blöjan och en klänning. Jag började tro att hon hade blivit på bättre humör.

Jag började med frukosten och ställde den på bordet. När jag skulle sätta henne i barnstolen fick hon ett frispel, igen.


Så här satt hon och skrek rakt ut. Hon ville inte ha nappen, inte snuttisen, inget hjälpte. Ibland blev hon tyst och då passade jag på att hjälpa henne att få i sig lite av gröten. Mellan skriken fick jag i henne hela gröten så jag var nöjd.

Efter många om och men sitter jag nu i sängen med en sovandes Elina i knät.

Hoppas att hon vaknar på "rätt" sida när hon vaknar denna gången!
--via iPhone

Inga kommentarer: