måndag 27 september 2010

Långa nätter

De säger att nätterna blir längre och dagarna kortare nu när det blir mörkare och mörkare. Men jag tycker att nätterna är alldeles för korta! Särskilt när klockan ringer 05:20.

Även att jag snart har varit uppe i två timmar känns det som att jag inte har vaken än. Kan inte somna på kvällen, ligger och snurrar halva nätterna och när äntligen har somnat är det något som väcker mig. Jag försöker då somna om man då börjar eländet om. Snurrande och vändande somnar jag till slut om, ingen. Och helt plötsligt ringer väckarklockan och natten är slut. Så här har det varit den senaste veckan och det börjar nu kännas ordentligt i kroppen och knoppen.

Sömntips, någon?!?

1 kommentar:

M* sa...

inga lämpliga tyvärr, te utan socker kanske? hjälper för en del, läsa fungerar (även om man inte somnar blir hjärnan stimulerad och man tänker inte lika mycket på alla småljud etc runt omkring). :) M*