fredag 6 november 2009

redan fredag

tiden går så fort. Min lilla Elina är redan 8 månader. De säger ju att tiden går fort när man har roligt och det stämmer verkligen, det här året känns som om det har gått mycket snabbare än förra året. Det är ju redan november.

Denna veckan har vi vart på babysim, det gick mycket bättre denna gången än förra. Elina doppade huvudet under vattnet för första gången, första gången som det var med mening i varjefall. Det gick riktigt bra hon grät inte alls såg mest bara lite förvånad ut och blöt.

I tisdags var vi på bvc för vägning och mätning. Hon är nu 69,5cm lång och väger 7355g. Stora tjejen nu ju. Hon har ökat sin vikt med nästan 4,5kg och växt mer än 2dm sen hon föddes.

I onsdags var det som vanligt dax för öppna förskolan. Vi tog bussen dit så vi var där 30minuter innan det började, allt var släckt så jag var på väg att vända då jag träffade på Emelie och hennes lilla Henry. Så vi slog oss ner i en soffa och började tjöta. Sen när resten kom så handlade mycket av snacket om svinis och om vaccinationen. Elina var som vanligt överallt och lekte med sina små kompisar som hon har fått där. De är så söta när de leker ihop. Och i slutet så fixade jag till så att jag kunde få min vaccination mot svinis 1timme tidigare, så jag slapp gå från jobbet. Jag började känna av bieffekterna nästan direkt. En otrolig trötthet i armen som sedan gick över i värk.

I går, torsdag, så blev det en hemma dag. Jag var otroligt trött efter en jobbig natt, Elina ville inte sova och jag hade otroligt ont i armen. Armen gjorde ont hela dagen och på eftermiddagen kändes det ungefär som om jag hade influensa, ont i hela kroppen, ont i huvudet, feber och frossa. Så medans jag lg på golvet och vilade och så lekte Elina med mig och med sina leksaker. Mille hämtade Elina när han hade slutat jobbet så åkte dem till milles moster. Jag såg dem åka och sen åt jag sen vaknade jag igen kl halv 9 i går kväll.

Idag har vi inte gjort mycket alls. Min farfar var förbi för en stund sedan och hälsade på. Funderar på om vi ska ut o gå en sväng för att få lite luft.

Nu måste jag hindra elina från att äta upp tidningen....

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Emma,

Mysigt inlägg! Som mamma till lille skrutt på 6 månader så kan jag bara hålla med. Tiden susar iväg...

Älskade K (min man) brukar skratta åt mig när jag säger så och säga "ja, snart är det inte långt tills han flyttar hemifrån". Det gäller verkligen att ta vara på den här tiden!

Om du har tid och lust så får du gärna titta in på min blogg: gladdagboken.se (Just nu är det bara älskade K och jag som läser den och jag skulle behöva lite input på vad jag kan göra bättre).

Hoppas du får en bra dag och en trevlig helg! Själv skall jag på bal... det skall bli kul.

Lilla a