torsdag 26 november 2009

ÖF

Idag har vi vart på öppnaförskolan, som vanligt på onsdagar. Vi åkte bussen dit men eftersom jag inte tycker om att stå still och vänta på bussen så gick vi ner till ekhagen centrum och tog första bästa buss som gick därifrån. Bytte buss nere i stan och var nere i huskvarna nästan 45minuter innan öf började. Tog av en varm elina lite av kläderna och bar runt henne lite inne i Rosengallerian, hittade bland annat en finfin (rosa) mössa och halsduk till Elina för halva priset. Väl framme på öf lekte Elina med de andra barnen och jag tjötade med mammorna. En perfekt kombo som vi båda får ut något av. Idag åt vi mat, det var riktigt gott men minns inte vad det var.

Mätta och glada skulle vi ta bussen hem igen, missade den med någon minut så det var bara till at vänta på nästa som kom efter 20minuter. Elina hade inget imot att vänta hon somnade direkt i vagnen, jag därimot höll på att tråka sönder. Väl på bussen gick det snabbt till ekhagen centrum men när vi kom dit så ösregnade det, inte vill jag gå hem i det vädret heller så det blev en snabbis in på lidl och sen ett litet inköp på konditoriet. inköpet bestod av en bakelse som jag tyckte att jag hade förtjänat. (den var supergod!)

Väl hemma, det tog nästan en timme att komma hem, så var det till att leka lite med Elina och att få i henne lite mat.

Trött och totalt utmattad var det sen dax för jobbet. men trots att jag var riktigt trött så gick även det bra.

nu är det dax att sova, hoppas att det blir en lång sammanhängade sömn.

Inga kommentarer: