fredag 18 februari 2011

Vår på g?

Sitter på bussen och solens strålar tränger igenom molnen och träffar mig rakt i ansiktet. Får helt plötsligt en känsla av vår i hela kroppen. Är våren på gång?

Den får mer än gärna komma nu. Jag älskar snö och vinter men ska det vara kallt ska det också vara rejält med snö. Så pass mycket att man kan åka skidor och pulka, inte som det är nu. Nu är det snö som knappt täcker det gula gräset.

Nu vill jag ha vår med sol och några grader varmt. Så pass varmt att man slipper ha på ungarna overall och man kan ha vårjacka på sig, jag längtar. Vår med blommor och vårkänslor i kroppen.

Någon mer som längtar?



1 kommentar:

Ronja sa...

jag! prova att klä på 13 ungar tjocktröja,overall,mössa,halsduk,vantar o skor- samtidigt! inte att rekommendera! vår nu tack :)