tisdag 31 maj 2011

Fullt upp...

Vilken måndag det blev.

Först jobb till 12. Sen hämtade jag rabarber hos mamma, hämtade elina från dagis.
Började fixa med rabarberna som skulle bli paj. Elina ville mysa i soffan så övergav rabarberna för en stund i soffan med favoriten.

Precis när hon hade somnat och jag började slumra till så ringde min telefon. Det var snickarn som skulle komma förbi med mina nya bänkskivor och badrumsskåp. Så det blev ingen sömn för mig. Han måste nog ha varit den men hänsynsfulla snickare jag har träffat. Jag bad han att han inte skulle ringa på dörren när han kom utan bara gå in för att jag precis hade fått dottern att sova. Han var såtyst och försiktig och kom och bad om ursäkt för "nu måste jag låta lite, men jag ska vara så försiktig jag kan". Hur många snickare gör så?

Mina nya bänk skivor är riktigt fina och mitt nya badrumsskåp är ett precis likadant som det jag hade innan men utan rosen. Det känns riktigt fräscht och fint. :)

Fixade mat hos mamma och pappa. Firade att syster hade fått stependium, mina nya bänksivor, att bror hade kommit hem från usa och att syster hade fått timmar på ett nytt jobb.

Efter det stog det Cirkus med ronja och rikard på schemat. En trevlig stund men jag har varit på roligare saker. Elina tyckte att det var intresant stundtals men var mest intressead av de andra barnen runt omkring oss.

Efter cirkusen orkade min kropp inte mer och jag fick kramper i ryggen... Så Elinas pappa fick följa med oss hem och hjälpa mig lägga sötnosen. Tack för hjälpen. :)

En rolig men lång dag. :)

Inga kommentarer: